Direkte linker:

 

 Aviation

 

 Industri

 

 

 Verksted

 

 

 Maskiner

 

 

 Bilder

 

Filmer

 

 

 Kontakt

 

 

 

 

 

AVIATION PRODUKTER

 

 

    

 

 

 

MONTERINGS BRAKETTER TIL FLOTØRER:

 

Har tegnet om og forsterket de for tilpassing på våre nye flotører. Blir skåret ut via CS fres og solgt komplett ved kjøp/reperasjon av flotører

 

 

 

 

 

 

 

 

 

FLERE BILDER HER

 

 

 

 

SYREFASTE MATERIALE TIL SJØFLY

  

Har maskinert syrefaste aksling og bremseskiver til sjøfly, i tillegg utstyrt det med syrefaste lager.

Dette kan tilpasses hver enkelt fly på bestilling.

 

 

 

 

 

 

FLERE BILDER HER

   

 

 

 

 

REPERASJON AV MIKROFLY:

 

 

Bilde viser primær strukturell reperasjon av mikrofly som hadde ett ublidt møte med asfalten etter at nesehjulet knakk. Her har jeg bygget opp igjen deler av motorfeste og gjort en del dukarbeid..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

KITFOX IV:

I 2010 kjøpte jeg en Kitfox IV 1200. Den ble importert fra Tyskland og kom med rotax 582 motor og hjulunderstell. Med den kom også en spesialbygget henger.

582`n solgte jeg for å sette inn en Rotax 912 ULS samt at flyet skal på flotører. Det vil også bli foretatt diverese forbedringer og modifiseringer.

 

 

 

 

 

Planen er at den skal være operativ iløpet av 2013

 

 

 

 

 

 

 

IMPORT AV MIKROFLY

 

I november 2010 importerte vi en Kitfox IV fra Florida. Den kom som 3 akse og hadde med Amfibieflotører av typen Aerocet 1100 - Som den så ble konvertert til. Anngåene kjøpet og min kjennskap til aviation tok jeg meg av all komunikasjon via telefon, og arrangerte frakt og råd ved sikring av lasten under pakking.

Flyet ble importert for en venn av meg og vil ha stasjoneringsted her i Austefjorden. Det vil bli operativt i løpet 2012

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

STINSON 108-2 STATION WAGON

 

Dette er ett av mine hovedprosjekt som jeg tok med meg fra Canada. Totalrestaurering av en Stinson Station Wagon 108-2.

Her har jeg to rammer. En som jeg holder på å utvikle, med bredere cocpit, omformet instrumentpanel og 4 dører i stede for 2. Den ene rammen vil også fungere som mal til støpeformer for så å lage kompositt skall til skroget. Det ferdige prouduktet vil så bli montert direkte på det andre skroget som jeg har. I min tid i Canada har jeg også vært med å utvikle STC for innsetting av en større og mer moderne motor. Har derfor en Lycoming IO-540 260 hk motor med MT propell, som vil bli montert i Stinsonen når den en dag står ferdig.

 

 

 

Bilde av en Stinson 108-2 på flotører. Ett svært elegant fly med gode last og flyegenskaper.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

www.aero-tec.no© 2012  • 

 

 

 

 

Jørn Inge Håvik

mobil: 97099405

e-mail: post@aero-tec.no

www.aero-tec.no

6110 Austefjorden

Tilbake til intro for

AVIATION